۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

جاده نیوز

اعدام چهار دختر دانشجو در شهر رشت
جزئیات جدید معافیت سربازی
مرگ ناگهانی سیاوش قمیشی
.
.
.
وقتی در اتوبوس می نشینی تا سفری بلند یا کوتاه را آغاز کنی تقریبا تا رسیدن به مقصد ارتباطت با جهان خارج قطع می شود. می توانی به فیلم مزخرفی که از تلویزیون اتوبوس پخش می شود نگاه کنی یا گزینه ی بهتری را انتخاب کنی و بخوابی. ام وقتی اتوبوس برای مهر کردن دفترچه در پلیس راه توقف می کند دیگر تنها یک کار برای انجام دادن داری و آن نگاه کردن به دست فروش هاییست که وارد اتوبوس می شوند و شروع به تبلیغ اجناس خود می کنند. نکته ی جالب اینجاست که همه شان در هر گوشه ی کشور و با هر زبان و نژادی لهجه ی مشابهی دارند و به یک شکل به تبلیغ می پردازند گویی زبان رسمی صنفشان است. در این بین اما آنچه بیش از همه جلب توجه می کند روزنامه فروشانی هستند که با اخبار دسته اول خود همه را غافلگیر می کنند. بسیاری را دیده ام که با شنیدن این خبر ها (خودم هم بار اول اینگونه بودم و سریعا اقدام به ارسال پیامک و گرفتن خبر کردم) اقدام به خریدن روزنامه ی تاریخ گذشته ی فروشنده می کنند. فروشنده هم با خیال راحت از اینکه دست خریدار دیگر به او نخواهد رسید خرسند و راضی از اتوبوس خارج می شود. زمانی متوجه ی دروغ بودن خبر می شوید که چند کیلومتری از محل گول خوردن دور شده اید بنابراین به ناچار و تنها برای اینکه پولتان هدر نرفته باشد به مطالعه ی نشریه ی چند ماه پیش می پردازید و هم از خواب باز می مانید و هم از فیلم
متاسفنه این رویه ی خبرسازی و دروغ پراکنی را بسیاری از نشریات رسمی نیز پیش گرفته اند و گاه فروش خوبی هم دارند و مطمئنند که دست خریدار به آنها نخواهد رسید.

۳ نظر:

  1. بسمه تعالی

    تارنمای اطلاع رسانی وبلاگ نویسان گیلان "گیل نویس"، با هدف خدمات رسانی به
    وبلاگ نویسان گیلانی افتتاح شده است.

    از این رو مفتخر است که با ثبت وبلاگ های گیلانیان، مجمع و پایگاهی جامع از
    بلاگر ها را در خود قرار دهد.

    منتظر بازدید و ثبت نام شما هستیم؛

    گیل نویس ::: www.gilnevis.ir

    با تشکر، بخش اطلاع رسانی گیل نویس

    پاسخحذف
  2. آقا سلام می دونم شدید گرفتاری این روزا
    و در میان این انبوه به یه بازیه وبلاگی دعوت شدی

    پاسخحذف
  3. عالي بود استاد !!‌ واسه فيلماي تو اتوبوس يه استاتوس تو فيس بوك گذاشته بودم! ايشالا كه يه روز بگن اين فيلم ها هم چيني بودند!

    پاسخحذف